Berlingske Business

Samsung vil sælge brystkræftmiddel i EU

FIATCHRYSLER-M&A/SAMSUNG ELEC
Foto:

Samsung Groups afdeling for udvikling af lægemidler har denne uge sendt dets brystkræftmiddel, der er en kopi af midlet Herceptin, til godkendelse i Europa. Det koreanske selskab har store ambitioner inden for udvikling af biosimilære produkter.

Det skriver The Wall Street Journal.

Samsung Bioepis udvikler biosimilære produkter af midler, hvis patenter er udløbet. Det Europæiske Lægemiddelagentur, EMA , har i år allerede godkendt selskabets kopier af to midler mod leddegigt, der sælges ned til det halve af prisen for originalerne.

04BUSPix1-Jay-Lee-103622.jpg

Herceptin-kopien er det femte biosimilære produkt Samsung sender til EU-godkendelse. Hvis det godkendes, vil Samsung sælge midlet i Europa gennem Merck Co.

De fem produkter, Samsung søger godkendelse om, er alle på top-ti over de bedst sælgende lægemidler sidste år. Herceptin omsatte alene for 6,8 mia. dollar.

SAMSUNG

Samsung Biologics, der er 51 pct. ejet af Saumsung Group, ejer 91,2 pct. af Bioepis. Sidste år meddelte Samsung Bioepis, at selskabet overvejer en børsnotering i USA.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen