Berlingske Business

Salget af Eli Lillys bedst sælgende insulin skuffer

SANOFI-DIABETES/
- Salget i USA var relativt fladt og udgjorde 351,9 mio. dollar, drevet af lavere effektive nettosalgspriser, hvilket blev opvejet af øgede volumener, forklarer Eli Lilly. Foto:

Amerikanske Eli Lilly, der er en stor konkurrent til Novo Nordisk på insulinmarkedet, leverede lav encifret vækst i salget af sit bedst sælgende insulin, Humalog, i andet kvartal. Salget ligger under markedets forventninger.

Omsætningen af Humalog steg med 2 pct. til 628,6 mio. dollar på verdensplan - påvirket af en flad salgsudvikling i USA. Det var noget værre end de 651,2 mio. dollar, som analytikerne havde forudset ifølge Bloomberg News.

- Salget i USA var relativt fladt og udgjorde 351,9 mio. dollar, drevet af lavere effektive nettosalgspriser, hvilket blev opvejet af øgede volumener, forklarer Eli Lilly.

Uden for USA steg salget af Humalog med 7 pct. til 276,7 mio. dollar drevet af øgede volumener, men under negativ indflydelse af valutakursudviklingen og lavere priser.

Salget af Eli Lillys humane insulin, Humulin, steg med 8 pct. til 327,5 mio. dollar, efter en stigning i USA på 11 pct. drevet af højere priser, hvilket opvejede lavere efterspørgsel. Uden for USA steg omsætningen med 5 pct. Konsensus var et salg af Humulin på 311 mio. dollar.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen