Berlingske Business

Rygter om megafusion i medicinalindustrien tager til

USA-COURT/BUSINESS
Foto:

Medicinalbranchen kan allerede tirsdag blive vidne til endnu et gigantisk købstilbud og årets hidtil største.

Ifølge Bloomberg News forbereder verdens største kopiselskab, israelske Teva, således et muligt bud på sin amerikanske kollega Mylan, selv om israelerne ikke har vundet opbakning fra Mylans bestyrelse.

Dermed kan Teva overhale Mylan indenom, da det amerikanske selskab selv for nyligt lagde et købstilbud på 29 mia. dollar på den amerikanske medicinalvirksomhed Perrigo. Netop det bud kan have været fået Teva til at overveje et bud, inden Mylan bliver for stor en mundfuld.

18BUSPiller1.jpg

Tevas interesse i Mylan rygtedes allerede fredag, og Bloombergs kilder oplyser uændret, at det stadig ikke er sikkert, at overvejelserne også resulterer i et reelt bud. Det skyldes ikke mindst handelens omfang. Mylans markedsværdi er på 33,3 mia. dollar, eller 233 mia. kr., trods et fald på 2,5 pct. mandag, da Mylan meddelte, at det ser store vanskeligheder ved en sammenlægning af de to kopiselskaber, og at det planlægger at fortsætte med at køre solo.

- Desuden er der væsentligt overlap i de to selskabers forretninger, og vi mener, at det er usandsynligt, at en sådan kombination vil kunne opnå godkendelse hos konkurrecemyndighederne, sagde bestyrelsesformand i Mylan Robert J. Coury ifølge meddelelsen.

Ikke desto mindre har Teva ifølge Bloombergs oplysninger bedt den britiske storbank Barclays se på opgaven, og flere banker er blevet kontaktet med henblik på at skaffe finansiering.

Teva-aktien stiger tirsdag med 2,3 pct. på børsen i Tel Aviv.

18BUSpille2.jpg

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen