Berlingske Business

Pille mod jetlag på vej

Pille mod jetlag på vej - 1
Modelfoto: Colourbox

Måske er det snart slut med at være søvnig, træt og uoplagt efter 20 timers flyvning til fjerne markeder.

Det amerikanske selskab, Cephalon, arbejder på at få en pille på markedet, som kan få bugt med de søvnige øjne hos de forretningsrejsende, der ofte har mere end 100 rejsedage om året på kryds af tværs af kontinenter og tidszoner.

Cephalon anmodede i sommer de amerikanske sundhedsmyndigheder, FDA, om at få godkendt præparatet Nuvigil til ”forbedret vågenhed hos patienter med usædvanlig stor søvnighed forbundet med jetlag”, som virksomheden formulerer det i pressemeddelelsen.

Cephalon har allerede lavet kliniske forsøg på mennesker med henblik på behandling af søvnighed efter jetlag. Resultaterne viser ”en betydelig forbedring i forhold til placebo” til gengæld kan man risikere bivirkninger som hovedpine, kvalme, diarré eller hjertebanken.

Ifølge Cephalon er der ikke noget lignende præparat på det amerikanske marked, hvor 70 mio. rejsende ifølge amerikansk arbejdsstatistik hvert år døjer med følgerne af jetlag.

Virksomheden oplyser ikke, hvornår pillen kan ventes på markedet, hvis sundhedsmyndighederne giver grønt lys.

 
Læs også:

Sådan bliver du opgraderet til business class

Her er verdens 10 bedste VIP-lounges

Sådan får du de hemmelige goder på flyrejsen

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen