Berlingske Business

Pfizer opjusterer forventningerne til årets resultat - igen

US-PHARMA-EARNINGS-PFIZER-FILES
Foto:

Det amerikanske medicinalselskab Pfizer, der blandt andet er kendt for Viagra-pillen, har igen opjusteret forventningerne til hele 2015 - denne gang i forbindelse med regnskabet for tredje kvartal.

Medicinalselskabet venter nu et overskud på 47,5 mia. dollar til 48,5 mia. dollar mod tidligere 45-46 mia. dollar, skriver Bloomberg News. Også halvårsregnskabet indeholdt en opjustering.

I kvartalet hentede Pfizer en justeret indtjening per aktie på 0,60 dollar i kvartalet mod ventet 0,51 dollar blandt analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

PFIZER-RESULTS/

Selskabet er bedst kendte for sin potenspille, Viagra, der fik en salgsfremgang på 12 pct. til 333 mio. dollar i kvartalet i forhold til samme periode sidste år. Pfizers bedst-sælgende lægemiddel, epilepsimedicinen Lyrica , omsatte for 947 mio. dollar i kvartalet mod 854 mio. dollar i tredje kvartal sidste år.

Samlet steg omsætningen for hele Pfizer med 6 pct. til 12.087 mio. dollar.

Pfizer-aktien stiger med 1,1 pct. til 34,54 dollar i det amerikanske formarked efter regnskabet.

PFIZER-RESULTS/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen