Berlingske Business

Pfizer og Allergan rygtes at have valgt topchef ved fusion

ALLERGAN-M-A-PFIZER
Foto:

Rygterne om Medicinalgiganten Pfizers mulige køb af Botox-producenten Allergan bliver stadigt mere detaljerede.

Senest oplyser kilder til Bloomberg News, at parterne arbejder hen mod at lade Allergans topchef, Brent Saunders, bestride jobbet som administrerende direktør i den mest vækstorienterede del af det fusionerede selskab.

Ender det med en handel, ventes selskabet ifølge kilderne splittet i to, således at nye, egenudviklede lægemidler placeres i den vækstorienterede del, mens lægemidler, der enten er eller er tæt på at løbe af patent, vil blive placeret i et andet selskab.

Pfizer erkendte i oktober, at det ligger i indledende drøftelser med Allergan om at kombinere de to selskaber. Handlen, der har en værdi af over 100 mia. dollar, vil potentielt flytte Pfizers skattebetaling fra USA til Irland, hvilket vil kunne spare Pfizer for store summer.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen