Berlingske Business

Pænt plus hos Coloplast

pix-coloplast2
Coloplast er selv tilfredse med resultatet, der er som forventet. Samtidig fastholdes forventningerne til året som helhed. Foto:

Coloplast fik en fremgang i driftsresultatet på 29 procent i 1. kvartal af 2012/2013. Selskabet fastholder forventningerne til året som helhed.

Det går den rigtige vej for den danske medicokoncern Coloplast. Både omsætningen og bundlinjen voksede i første kvartal af regnskabsåret 2012/13.
Mere præcist voksede omsætningen med otte pct. til 2,87 mia. kroner, mens driftsresultatet gik frem med 29 pct. til 897 mio. kr. Derved kom selskabets overskudsmarginen op på 31 pct. mod 26 pct. samme periode året før.

Coloplast er selv tilfredse med resultatet, der er som forventet. Samtidig fastholdes forventningerne til året som helhed. det vil sige en fremgang i omsætningen på seks til syv pct. Og en EBIT-marginen, som kommer op på lidt over 30 pct.

”Jeg er tilfreds med resultatet. Vi har leveret et regnskab for første kvartal, der er på niveau med vores forventninger, og vi vokser fortsat mere end markedet,” siger adm. direktør Lars Rasmussen.

Når det gælder de enkelte forretningsområder, var der en fremgang på henholdsvis fem pct. i Stomi, syv pct. i Kontinens og 11 pct. i Urologi,, mens  salget af hud- og sårplejeprodukter var uændret i forhold til samme periode sidste år.

”Jeg er særligt tilfreds med salgsudviklingen i Storbritannien, de nordiske lande og USA, mens udviklingen på de sydeuropæiske markeder fortsat er påvirket af den finansielle uro," siger Lars Rasmussen er ikke er tilfreds med salgsudviklingen på nye markeder, hvor væksten i første kvartal var lavere end forventet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen