Berlingske Business

Omkostninger åd Össurs fremgang

protese
Össur fastholder forventningerne og venter fortsat en organisk omsætningsvækst i den lave ende af 2-4 pct. Foto:

Det islandske protese- og støtteskinnefabrikant Össur har oplevet et fald i resultatet i andet kvartal. Omsætningen steg, men forøgelsen blev spist op af øgede omkostninger til råvarer, administration og salg.

Omsætningen steg i andet kvartal til 106,0 mio. dollar fra 102,7 mio. dollar. Materialeomkostninger, cost of goods sold, steg dog til 41,3 mio. dollar fra 38,8 mio. dollar i kvartalet år til år.

Da salgs- og marketingsomkostninger steg til 33,8 mio. dollar fra 30,2 mio. dollar, og generelle- og administrationsomkostningerne steg til 13,7 mio. dollar fra 11,9 mio. dollar, faldt resultatet før skat til 11,3 mio. dollar fra 13,3 mio. dollar. Det satte sig i nettoresultatet, der faldt til 8,4 mio. dollar fra 10,0 mio. dollar.

- Resultatet i andet kvartal er på linje med vores forventninger. Udviklingen i Europa, Mellemøsten og Afrika er fremragende og giver vækst i alle produktsegmenter og markeder. Udfordringerne i Nord- og Sydamerika fortsætter. Omkostningsreduktionsplanerne, der er sat i værk, kører som de skal, og vi er sikre på, de vil skabe de ønskede resultater, skriver administrerende direktør Jón Sigurdsson i regnskabet.

Össur fastholder forventningerne og venter fortsat en organisk omsætningsvækst i den lave ende af 2-4 pct. mens EBITDA-marginen ventes i den lave ende af 18-19 pct. af omsætningen. Det fremgår af regnskabet for andet kvartal.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen