Berlingske Business

Össur-topchef: Opkøb giver synergimulighed og ny produktlinje

ff

Islandske Össur er godt tilfreds med mandagens køb af det britiske proteseselskab Touch Bionics, der giver selskabet mulighed for at tilbyde helt nye produkter til de eksisterende kunder. Det fortæller selskabets administrerende direktør Jon Sigurdsson.

- Det er ret vigtigt, fordi købet tilfører en helt komplet produktlinje, som vi manglede. Vi har aldrig kunnet tilbyde vores kunder proteser til den øvre del af kroppen eller til hænder. Det kan vi nu, siger han til Ritzau Finans.

Ifølge direktøren skaber opkøbet også gode muligheder for synergier, fordi de to selskaber henvender sig til den samme kundegruppe.

össur

- Særligt i vores salgskanal er der gode muligheder for synergier. Vi servicerer præcis de samme kunder. Det er det vigtigste. Man kan tilføje, at vi har et mere globalt fodaftryk, når det kommer til marketing og salg steder i verden, hvor Touch Bionics er mere inaktive, siger han.

Det er dog ikke alle synergimulighederne, der skal gribes lige med det samme, og selskabet planlægger ikke at ændre på fremstillingen af produkterne, selv om den større produktion senere kan få en indflydelse på omkostningerne.

össur

Det islandske selskab forventer, at det i løbet af et par år vil kunne løfte overskudsgraden op til Össurs eget niveau, men opkøbet kan mærkes med det samme.

- Det gør en forskel lige med det samme, men vi vil lige give os selv to til tre år til at få marginerne op til det samme niveau, som Össur har nu, siger Jon Sigurdsson.

Prisen for det britiske selskab er omkring 255 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen