Berlingske Business

Nykredit: Bidragsstigninger sætter turbo på indtjening

Pix: Nykredit
Nykredit har de seneste ti år ikke formået at generere overskud på realkreditforretningen, men med årets foreløbige to bidragsstigninger ser regnestykket helt anderledes ud. (Foto: Torben Christensen) Foto:

Nykredit har de seneste ti år ikke formået at generere overskud på realkreditforretningen, men med årets foreløbige to bidragsstigninger ser regnestykket helt anderledes ud.

Målet om at levere en samlet forrentning på 11 pct. før skat inden 2019 ser nu ud til at være inden for rækkevidde, skriver Jyllands-Posten Erhverv.

Det lave renteniveau fik Nykredit til at hæve bidragssatserne i begyndelsen af året, og endnu en stigning fulgte trop den 1. juli, da Nykredit med en håndevending afkrævede 1,1 mia. kr. ekstra fra selskabets privatkunder.

»Efter vores bidragsjusteringer giver privatkunder et afkast på 8-9 pct. før skat. Det, der skal trække os fra 8-9 pct. og op til 11 pct., er blandt andet asset management og fortsatte omkostningsreduktioner,« siger Søren Holm, der er koncerndirektør i Nykredit, til avisen.

Til sammenligning forrentede Danske Bank sin realkreditforretning, Realkredit Danmark, med 10,6 pct. før skat i 2015, mens tallet for Jyske Banks BRFkredit lød på 8,1 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen