Berlingske Business

Ny rapport kaster lys over prisstigninger på det amerikanske medicinalmarked

pastiglia medicinale
Arkivfoto.

Efter hård offentlig kritik i USA mod prisstigninger i medicinalindustrien udgiver Johnson & Johnson en såkaldt U.S. Transparency Report.

Rapporten dokumenterer en gennemsnitlig prisstigning på 8,5 pct. af selskabets receptpligtige medicin sidste år.

Det skriver The Wall Street Journal.

Rapporten er Johnson & Johnsons første direkte indsats for at imødekomme den hårde kritik, medicinalselskaber modtager for stigende medicinpriser i USA.

Astma

»Vi håber på, at vi ved at øge gennemsigtigheden af, hvordan vi driver virksomhed i sundhedssystemet, kan fremme dialog og øge fokus på målsætningen om at skabe et mere værdibaseret sundhedssystem, «skriver Jennifer Taubert og Anastasia Daifotis, der er henholdsvis bestyrelsesformand og forskningschef, i et indledningsbrev til rapporten.

Flere medicinalselskaber i USA har lovet ikke at have prisstigninger på mere end 10 pct. inden for et år. Johnson & Johnson har afholdt sig fra den slags løfter. Desuden ønsker selskabet ikke at oplyse om enkelte produkters prisudviklinger, men rapporterer om gennemsnit.

17BUSLundbeck-aarsregnskab-.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen