Berlingske Business

Novozymes-partner kan blive solgt for over 400 mia. kr.

Billede
Det amerikanske selskab Monsanto, som enzymgiganten Novozymes arbejder sammen med, står over for at blive solgt til tyske Bayer for en pris på 62 mia. dollar - svarende til omkring 410 mia. kr. (REUTERS/Brendan McDermid/File Photo) Foto:

Det amerikanske selskab Monsanto, som enzymgiganten Novozymes arbejder sammen med, står over for at blive solgt til tyske Bayer for en pris på 62 mia. dollar - svarende til omkring 410 mia. kr.

Det oplyser Bayer i en meddelelse mandag morgen, efter at tyskerne fredag bekræftede rygter om, at det var interesseret i sin amerikanske kollega.

Hvis handlen går igennem, kan det skabe verdens største leverandør af såsæd og landbrugskemikalier.

Aktionærerne i Monsanto har udsigt til en pæn præmie i forbindelse med handlen, da selskabets nuværende markedsværdi er på omkring 44 mia. dollar ifølge fredagens aktiekurs.

Billede

Fredag sluttede Monsanto i 101,52 dollar, og Bayers bud svarer til 122 dollar per aktie.

Novozymes og Monsanto samarbejder om produkter til landbruget i den såkaldte BioAg-alliance

US-AGRICULTURE-EARNINGS-LAYOFFS-MONSANTO-FILES

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen