Berlingske Business
17:42

Novos Tresiba klar til lancering i Japan

NovoNordisk_Japan_Business
Novo Nordisk tjener rigtigt mange penge på Victoza. Den næste forventede blockbuster Tresiba har fået skrammer i USA, mens den nye insulin nu er på vej på markedet i Japan. Foto:

Novo Nordisk har fået godkendt prisen på sit langtidsvirkende insulin Tresiba i Japan, fremgår det af en meddelelse fra det danske medicinalselskab onsdag formiddag.

»Prisgodkendelsen vil tillade Novo Nordisk at lancere i Japan kort efter, at Tresiba officielt optages på den nationale japanske sygesikrings prislister den 22. februar,« skriver Novo Nordisk.

Meldingen om de japanske myndigheders godkendelse af prisen kommer samme uge som den amerikanske lægemiddelstyrelse overraskende krævede flere studier af Tresiba, inden det kan komme på tale at godkende insulinet.

På aktiemarkedet tales der om en prispræmie på omkring 4 procent på Tresiba i Novos nye engangspen FlexTouch sammenlignet med Lantus. Tallet stammer tilsyneladende fra en udenlandsk analytiker, men Novo Nordisks Investor Relations-afdeling bekræfter over for Ritzau Finans, at prispræmien er af den størrelsesorden.

»Jeg synes egentlig, at 4 pct. er ganske godt,« siger analytiker i Sydbank Søren Løntoft Hansen til Ritzau Finans.

Han peger på, at det er svært at få gennemtrumfet højere priser på det japanske marked, og at det kun er sket for ganske få lægemidler sidste år.

Novo vil også markedsføre Tresiba i Penfill til flergangspen. Langt størstedelen ventes dog solgt i FlexTouch pennen.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen