Berlingske Business

Novos nye blødermedicin på vej til godkendelse i Japan

NOVO_biz
Foto:

Novo Nordisks nye bløderpræparat Novoeight anbefales godkendt af lægemiddelmyndighederne i Japan.

Dermed mangler blot det japanske sundhedsministeriums officielle godkendelse, oplyser Novo Nordisk i en meddelelse.

- Komiteens evaluering er en meget vigtig milepæl i den japanske registreringsproces forud for udstedelse af markedsføringstilladelse fra ministeriet, skriver Novo Nordisk.

Selskabet venter, at den endelige markedsføringstilladelse vil være i hus inden for få måneder. Herefter skal der gennemføres prisforhandlinger med myndighederne, hvorefter Novoeight vil kunne lanceres.

Novoeight, også kendt som Turoctocog Alfa, er et rekombinant koagulationsfaktor VIII-præparat til behandling af hæmofili A. Der er ifølge Novo Nordisk anslået omkring 350.000 mennesker med hæmofili A på verdensplan. Patienterne har enten ikke tilstrækkeligt eller mangler helt koagulationsfaktor VIII - et protein, der hjælper blodet med at størkne.

Novo Nordisks nye blødermedicin blev godkendt til markedsføring i USA i midten af oktober. I september anbefalede de europæiske sundhedsmyndigheder ligeledes, at Kommissionen godkender midlet.

Sydbank har tidligere estimeret, at Novoeight har potentiale til at nå et årligt topsalg på 3-4 mia. kr.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen