Berlingske Business

Novo vil være åben om millionbetalinger til læger

Novos fedmemedicin kommer i handlen i USA
Novo Nordisk betaler millioner af kroner til læger som en del af selskabets markedsføring. Foto:

Novo Nordisk betaler millioner af kroner til læger som en del af selskabets markedsføring.

Den form for markedsgføring er selskabet nu parat til at være åben omkring, hvis der udtrykkes ønske om det fra myndighedernes side.

Det skriver dagbladet Børsen.

- Kommer der et ønske om rapportering og er der et ubureaukratisk system at rapportere ind til, så er vores it-system på plads til at levere varen, udtaler Mike Rulis, kommunikationschef i Novo Nordisk, til dagbladet Børsen.

- Det er vigtigt, at der er åbenhed om det pengeflow, der foregår mellem leverandør og beslutningstager.

Novo er allerede begyndt at rapportere til offentligheden om betalingerne til læger i USA og i Europa vil tallene begynde at komme på bordet til næste år.

Indrapporteringerne fra USA viser, at det ikke er små beløb, der er tale om. I de sidste fem måneder af 2013 betalte Novo Nordisk 57,3 mio. kr. til læger, der spredte kendskabet til og viden om Novos diabetesmidlet Victoza til andre læger.

Novo Nordisks rival vil generobre diabetes-tronen - 1

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen