Berlingske Business

Novo vil lancere Tresiba i Indien ved årsskiftet

tresiba
En Novo-medarbejder i gang med produktionen af Tresiba. Foto:

Novo Nordisk planlægger at sætte selskabets langtidsvirkende insulin Tresiba på markedet i Indien.

Novo Nordisk har modtaget de nødvendige godkendelser og planlægger at lancere selskabets nye langtidsvirkende insulin, Tresiba, på det indiske marked omkring årsskiftet. Det skriver den indiske finansavis Economic Times med henvisning til Novos direktør i Indien, Melvin Dsouza.

Novo omsatte sidste år for omkring 6 mia. rupee, eller cirka 500 mio. kr. i Indien. Over en tredjedel af salget udgøres af insulinmikset Mixtard, der er baseret på det ældre humane insulin.

Tresiba kommer i direkte konkurrence med verdens bedst sælgende insulin, Lantus fra den franske medicinalvirksomhed Sanofi. Lantus solgte for 750 mio. rupee sidste år, svarende til 63 mio. kr., skriver Economic Times.

Salget af Lantus steg sidste år med 35 pct. i Indien.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen