Berlingske Business

Novo udvider pillesamarbejde med amerikanere

Lars Rebien Sørensen, CEO på Novo, kåret til verdens bedste t
ARKIVFOTO: Novo Nordisk, Lars Rebien. Foto:

Novo Nordisk har udvidet sit samarbejde med amerikanske Emisphere og indgået nye aftaler.

For det første indlicenserer Novo Nordisk Emispheres Eligen-teknologi til at udvikle pilleudgaver af midler mod diabetes og fedme.

Derudover justerer danskerne sit samarbejde med det New jersey-baserede biotekselskab omkring udviklingen af GLP-1-midler til diabetesbehandling - et partnerskab, der startede allerede i 2008.

Novo Nordisk betaler Emisphere 14 mio. dollar (92 mio. kr.) med det samme, og derudover er der mulige milepælebetalinger på op til 207 mio. dollar (1,36 mia. kr.) som en del af aftalen, skriver Emisphere i en meddelelse.

Desuden får det amerikanske selskab royalties af et eventuelt fremtidig salg af midler udviklet ved hjælp af Eligen-teknologien.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen