Berlingske Business

Novo-topchef ser muligheder i Amazon

Lars Fruergaard Jørgensen
Flere brancher frygter giganten Amazon, men ifølge Novo Nordisks administrerende direktør, Lars Fruergaard Jørgensen, ser selskabet i stedet nye muligheder i Amazons sundhedsindtog. Foto:

Flere brancher frygter giganten Amazon, men ifølge Novo Nordisks administrerende direktør, Lars Fruergaard Jørgensen, ser selskabet i stedet nye muligheder i Amazons sundhedsindtog. Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

Efter at Amazon er indgået i et samarbejde med investorguruen Warren Buffetts selskab Berkshire Hathaway og JP Morgan, siger Lars Fruergaard Jørgensen, at han ser gode muligheder i, at Amazon er på vej ind på sundhedsområdet.

pix-E-bøger

»Jeg tror, at vi har mere overlappende interesser med arbejdsgiverne. Dem, der betaler den største pris for sundhedssystemet i USA er arbejdsgiverne. Jeg hilser det velkommen, at de går sammen,« siger Lars Fruergaard Jørgensen til Jyllands-Posten.

De tre amerikanske virksomheder vil sammen skabe et nyt selskab, der skal ændre det amerikanske sundhedsmarked radikalt. De tre parter ønsker at finde løsninger, der kan gøre det nuværende amerikanske sundhedssystem mere effektivt og ukompliceret.

Lars Fruergaard Jørgensen tror på, at det vil blive lettere at forhandle kontrakter, der er værdibaserede, med virksomhederne, end det er med PBM'erne. Og Novo Nordisk håber, at samarbejdet kan føre til en mere vedvarende struktur for sundhedssystemet.

De tre amerikanske selskabers plan er dog stadig på et meget tidligt stadie, og der er hverken fundet ledelse, hovedkvarter, eller et navn til samarbejdet.

02BUSCHINA-BUSINESS-ECONOMY.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen