Berlingske Business

Novo søger om markedsføringstilladelse til Victozas arvtager i Japan

Novo Nordisk
Foto: Liselotte Sabroe/Scanpix 2017 Foto:

Novo Nordisk har søgt om japansk markedsføringstilladelse for sin ugentlige GLP-analog Semaglutid til behandling af voksne med type 2-diabetes.

Den japanske ansøgning kommer, efter at Novo tidligere har søgt myndigheder i USA, Canada, EU og Schweiz om tilladelse til at markedsføre diabetesmidlet.

Semaglutid skal tages én gang ugentligt og har i kliniske studier vist større effekt end Novos egen storsælgende GLP-1-analog Victoza til brug én gang dagligt.

helgekasim

»Det glæder os, at registreringsansøgningen for Semaglutid til dosering én gang ugentligt nu er indsendt i Japan, siger Mads Krogsgaard Thomsen, koncerndirektør med ansvar for forskning og udvikling i Novo Nordisk.«

»På baggrund af resultaterne fra det globale Sustain-program er vi overbevist om, at Semaglutid til dosering én gang ugentligt har potentiale til yderligere at forbedre behandlingen for mange mennesker med type 2-diabetes i Japan«, siger han i en meddelelse.

1

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen