Berlingske Business

Novo-rival får godkendt kopiprodukt

SANOFI-DENGUE/PHILIPPINES
Arkivfoto: Franske Sanofi har fået de amerikanske sundhedsmyndigheders godkendelse af et kopiprodukt, Admelog, til Eli Lillys hurtigtvirkende insulin, Humalog. Det oplyser selskabet. Foto:

Franske Sanofi har fået de amerikanske sundhedsmyndigheders godkendelse af et kopiprodukt, Admelog, til Eli Lillys hurtigtvirkende insulin, Humalog. Det oplyser selskabet.

Det sker efter at de sidste betingelser for godkedelsen er opfyldt, da Eli Lilly i slutningen af oktober bekræftede, at det ikke kommer til at køre en patentsag mod den franske konkurrent Sanofi.

Dermed blev vejen til en lancering kortere for det franske selskab. Det kan give yderligere konkurrence til Eli Lilly samt Novo Nordisk, hvis produkt Novolog sammen med Humalog dominerer den del af markedet for diabetesmedicin.

mads

Sanofi fik i september en markedsføringstilladelse til kopiproduktet fra de amerikanske sundhedsmyndigheder, FDA, men den blev givet under betingelse af, at eventuelle patenttvister blev afklaret.

Den betingelse er nu opfyldt, og tilladelsen er derfor blevet givet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen