Berlingske Business

Novo prissætter fedmemedicin højere end konkurrenter

Nyt forsøg: Novo snuser til markedsværdi på en billion
Foto:

Novo Nordisk lancerede onsdag sit nye antifedmemiddel Saxenda på det amerikanske marked, og det sker til en pris, som vil teste de amerikanske sygekassers betalingsvilje.

Det vurderer branchemediet Fiercefarma.

Ifølge Reuters tager Novo Nordisk en pris på 1068 dollar om måneden for en behandling med Saxenda. Til sammenligning er prisen på vægttabsmidlet Contrave fra amerikanske Orexigen bare omkring 200 dollar, noterer Fierce Pharma.

23BUSSøren.jpg

Ifølge branchemediet vurderer Novo dog, at selskabets relationer til diabeteslæger kan give Saxenda et forspring til konkurrenterne. Det skyldes, at diabeteslægerne allerede kender til midlet, der markedsføres under navnet Victoza i en lavere dosis til behandling af diabetes.

For analytiker i Sydbank Søren Løntoft Hansen kommer prisen på Saxendo ingenlunde som nogen overraskelse. Han peger på, at Novo helt som ventet har prissat Saxenda med udgangspunkt i prisen på Victoza og under hensyntagen til den højere dosis på Saxenda på 3,0 milligram. Højeste dosis på Victoza er 1,8 milligram.

- Prisen ligger sådan ca. 40 pct. højere end Victoza, så det er helt som ventet, siger Søren Løntoft Hansen til Ritzau Finans.

18BUSPiller1.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen