Berlingske Business

Novo planlægger 80-100 lanceringer i de kommende to år

Novo Nordisk får i de kommende to år travlt med at udbrede sine vigtigste diabetesmidler i hele verden.

I 2014 og 2015 ventes i alt mellem 80 og 100 lanceringer mod omkring 30 i 2012 og 2013. Det fortæller koncerndirektør med ansvar for markedsføring og registrering Jacob Riis tirsdag på selskabets kapitalmarkedsdag.

Novos nye langtidsvirkende insulin, Tresiba, står for broderparten af de planlagte lanceringsaktiviteter, men også kombinationsmidlet Ideglira, der kombinerer Tresiba og Novos storsælgende GLP-1-middel Victoza, tager godt fra og ventes at få debut på en række markeder i 2014 og især i 2015.

Endelig mangler Victoza stadig at blive lanceret i en række lande, og det gælder også Novos nye insulinmix Ryzodeg.

Her kan du følge Novo Nordisks kapitalmarkedsdag live.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen