Berlingske Business

Novo Nordisks insulinsalg går frem i USA

Novo Nordisk har haft gang i salget i USA i andet kvartal, der dækker perioden april til og med juni.

Det skriver Børsen, der baserer sine information fra et notat fra Nordea.

Ifølge avisen øgede Novo Nordisk sit salg af GLP-1 analogen Victoza med otte pct. i kvartalet og kunne øge prisen med 12 pct.

Victoza har nu en markedsandel på 44,8 procent i segmentet for GLP-1 analoger ifølge Børsen.

Samlet har Novo Nordisks insuliner Tresiba og Levemir øget deres volumen med 14 pct. i andet kvartal skriver avisen.

Nordamerika, hovedsageligt båret af USA, er Novo Nordisks klart største marked. I første kvartal stod salget i Nordamerika for 14,9 mia. kr. af Novo Nordisks samlede omsætning på 28,5 mia. kr.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen