Berlingske Business

Novo Nordisks franske ærkerival er klar til priskrig i Danmark

SANOFI-DENGUE/PHILIPPINES
Sanofi gør klar til en offensiv på Novos hjemmebane; Danmark. Foto:

Franske Sanofi vil indtage det danske marked med diabetesmidlet Suliqua, der er 18-38 pct. billigere end Novo Nordisks konkurrent.

Danmark er blandt de seks lande i Europa, hvor Sanofi har lanceret sit nye lægemiddel. Ifølge selskabets chef for diabetesforretningen i Europa, er det ikke en tilfældighed. Det skriver dagbladet Børsen.

»Konkurrencen med Novo gør, at vi ønsker at have succes i Danmark, for det er vores måde at vise, at vi kan få succes, hvor Novo er ekstremt stærk,« siger den regionale chef, Marc-Antoine Lucchini, til avisen.

Sanofis Suliqua er et kombinationsmiddel af insulinet Lantus, der i årevis har været verdens bedst sælgende insulin, og glp-1-midlet Adlyxin, der er udviklet af danske Zealand Pharma.

05BUSNovo-Midtopslag-110858.jpg

På Novo Nordisks hjemmebane har man været særlig bevidst om markedsføring. Marc-Antoine Lucchini håber, at markant lavere priser kan få lægerne til at prøve Suliqua, der vil være 18-38 pct. billigere end Novos Xultophy.

»Selv om Suliqua er prisfastsat lavere, mener vi, at vores pris på Xultophy er konkurrencedygtig, når man ser på pris i forhold til effekt, siger Novo Nordisks koncerndirektør for forskning og udvikling,« Mads Krogsgaard Thomsen, til dagbladet Børsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen