Berlingske Business

Novo Nordisk stiger efter stærke Semaglutid-data

Investeringsbanker: Novo Nordisk har sovet i timen
Foto:

Novo Nordisk har fået en god start på fredagens aktiehandel, efter at medicinalkoncernen fredag morgen løftede sløret for meget stærke data for GLP-1-analogen Semaglutid i forhold til blandt andet reduktion af hjerte-kar-risici.

Efter et par minutters handel er aktien steget 2,1 pct. til 310,60 kr. - men der kan være mere i vente senere på dagen.


»Aktien kan meget vel stige omkring 5 pct. i dag,« sagde Michael Friis Jørgensen, der er chefaktieanalytiker i Alm. Brand Markets, før åbningen til Ritzau Finans.

Investeringsbanker: Novo Nordisk har sovet i timen

»Der er ingen tvivl om, at aktien skal stige på det her i dag - også fordi folk har været så negative på dem. Og min vurdering er, at det her vil trække ud over i dag,« siger analytikeren.

Novo Nordisk hovedkvarter - 20

Ser man på hjerte-kar-død, blodpropper og slagtilfælde under et, så viste Sustain 6, som studiet hedder, en reduktionen på 26 pct., mens det tilsvarende tal i hjerte-kar-studiet med et andet af Novos midler, Victoza, var 13 pct.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen