Berlingske Business

Novo Nordisk køber to amerikanske forskningsselskaber

Novo
Novo Nordisk har købt to amerikanske forskningsselskaber. Foto:

Novo Nordisk har købt to amerikanske forskningsselskaber, der skal styrke Novos projekter inden for diabetes og fedme. Købet kommer dagen efter, at Novo løftede sløret for en milliardsatsning på tabletter.

Den danske diabetesgigant Novo Nordisk har endnu engang haft tegnebogen fremme. Denne gang har Novo købt to amerikanske forskningsvirksomheder, der skal styrke det danske selskabs portefølje af projekter indenfor diabetes og fedme.

27BUSNovo-Nordisk-AS.jpg

Novo melder intet om købsprisen på de to virksomheder, men oplyser dog, at der er tale om selskaberne Calibrium LLC og MB2 LLC. Begge selskaber er privatejede og er baseret i Indiana, USA.

Begge selskaber fokuserer på at udvikle en portefølje af nye lægemiddelkandidater til behandling af diabetes og relaterede metaboliske sygdomme. Købet skal danne grundlag for en udvidelse af Novo Nordisks forskningsaktiviteter i USA.

18BUSMads-Krogsgaard-Thomse.jpg

»Vi er altid på udkig efter muligheder, der kan styrke vores lederskab indenfor terapeutiske proteiner. Dette forskningsteam har vist ompetencer i verdensklasse indenfor proteindesign og har skabt en projektportefølje af innovative produktkandidater, som passer rigtig godt sammen med vores ambitioner indenfor diabetes og fedme,« siger Novo Nordisks forskningschef, Mads Krogsgaard Thomsen, i en kommentar til opkøbet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen