Berlingske Business

Novo Nordisk hives i retten i Australien

Novo Nordisk bliver beskyldt for at overtræde et patent på human væksthormonformulering og hives nu i retten i Australien.

Det er medicinalselskabet CSL som sammen med Monash University har taget skridtet og stævnet Novo Nordisk ved den australske Federal Court. Det bekræfter Novo Nordisk.

CSL hævder, at Novo Nordisk har markedsført to væksthormonformuleringer i Australien - Norditropin Simplex og Norditropin Nordiflex - uden licens og tilladelse. Modsat hævder Novo Nordisk, at CSL's og Monash University's patenter er ugyldige.

- Det drejer sig om formuleringen af de flydende væksthormoner, hvor de (CSL og Monash, red.) mener at have et patent, som er relevant for den formulering, og vi fastholder, at patentet er ugyldigt, hvilket vi vil fastholde i retten, siger Novo Nordisks kommunikationschef Mike Rulis til RB-Børsen.

CSL og Monash arbejdede inden for væksthormon-området i 1990'erne, men opgav projektet. De har dog fortsat rettighederne over de patenter, som blev udstedt i forbindelse med udviklingsarbejdet.

Novo Nordisk skulle efter sigende tidligere have forsøgt at indgå en aftale med CSL, men forhandlingerne førte ikke til et licens-resultat. RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen