Berlingske Business

Novo Nordisk får grønt lys for fremtidens store væksthåb i Europa

semaglutid
Holdet bag Semaglutid fra Novo Nordisk. Jesper Lau tv, Thomas Kruse i midten og Paw Bloch th. Foto:

Novo Nordisk har fået godkendt et nyt produkt til behandling af type 2-diabetes til salg i EU. Det drejer sig om produktet Ozempic, som fredag har fået markedsføringstilladelse af Europa-Kommissionen.

Novo Nordisk har fået godkendt diabetesproduktet Ozempic (Semaglutid) i EU, oplyser medicinalkoncernen i en meddelelse til fondsbørsen.

Det er helt konkret EU-Kommissionen, der har givet produktet markedsføringstilladelse, så det kan sendes på hylderne i de 28 EU-lande. Godkendelsen var ventet af Novo Nordisk i første kvartal.

Novo-forskere

Novo Nordisk har allerede fået godkendt Ozempic på det amerikanske marked i december og Canada i januar.

Medicinalselskabet regner desuden med, at det også får produktet godkendt i Japan inden udgangen af første kvartal.

Ozempic, der er en såkaldt GLP-1-analog, er udset som den helt store bidragsyder til Novo Nordisks vækst i de kommende år. Midlet skal være afløser for Novo Nordisks nuværende bedst sælgende enkeltprodukt, Victoza.

18BUSNovo-Nordisk-Bekymrede.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen