Berlingske Business

Novo Nordisk: Får godkendt Ozempic i Japan og venter snarlig lancering

Europa-Kommissionen godkender Novos nye diabetesmiddel
ARKIVFOTO Novo Nordisk i Bagsværd 30. januar 2015. Foto:

De japanske sundhedsmyndigheder har givet Novo Nordisk grønt lys til at at få den orale udgave af GLP-1-analogen Semaglutid, der markedsføres som Ozempic, på markedet i Japan.

Det oplyser Novo Nordisk fredag morgen.

Godkendelsen er baseret på resultater fra det kliniske udviklingsprogram Sustain, som omfattede flere end 8000 voksne deltagere med type 2-diabetes. Godkendelsen er baseret på data fra fem af Sustain-studierne, som omfattede 1200 voksne japanske deltagere, oplyser medicinalselskabet.

Novo Nordisk forventer at lancere Ozempic i Japan i løbet af de kommende måneder, når der er opnået tilskud.

27BUSNovo-Nordisk-nye-besty.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen