Berlingske Business

Novo Nordisk får godkendt Flextouch i USA

01BUSPix-Novo.jpg

Novo Nordisk har fået godkendt de præfyldte insulinpenne Novorapid Flextouch og Levemir Flextouch af de amerikanske sundhedsmyndigheder.

Levemir Flextouch er samtidig blevet godkendt af de canadiske sundhedsmyndigheder.

Det meddelte medicinalselskabet sent fredag dansk tid.

- Novo Nordisk arbejder hele tiden på at udvikle nye og bedre systemer til dosering af insulin, og denne godkendelse er en vigtig milepæl i vores bestræbelser på at gøre livet lettere for mennesker med diabetes, siger Mads Krogsgaard Thomsen, koncernforskningsdirektør i Novo Nordisk.

01BUSJesper-Brandgaard.jpg

Flextouch-teknologien gør det lettere for patienter at trykke dosisknappen på pennen ind, når de skal tage insulinen.

Novo Nordisk venter at lancere Flextouch-pennene i USA i løbet af 2014.

Pennene er allerede lanceret i blandt andet Danmark, Storbritannien og Japan.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen