Berlingske Business

Novo Nordisk er foran konkurrenterne på fedmemarkedet

Europa-Kommissionen godkender Novos nye diabetesmiddel
Foto:

Finanshuset Bernstein spår i en analyse, at Novo Nordisk ligger foran konkurrenterne til at udnytte det spirende fedmemarked.

Det skriver Børsen.

Fedme er en global epidemi med stigende milliardudgifter for sundhedssystemerne. Det vurderes, at omkostningerne til følgesygdomme af fedme udgør 12.000 mia. kr.

- Hvis medicinsk behandling bliver en del af fedmedagsordenen, så kan det bliver et meget stort marked, siger Wilmal Kapadia, der er medicinalanalytiker i Bernstein, til Børsen.

Wilmal Kapadia mener, at Novo Nordisks nuværende fedmemiddel Saxenda er en god begyndelse, men at det er relativt dyrt, og at det har begrænset lægers og patienters brug af det.

Efterfølgeren til Saxenda, Semaglutide, kan sætte fart i markedet, skriver avisen.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen