Berlingske Business

Novo Nordisk er åben for opkøb

Novo_Fruergaard_Business
»Vi er åbne over for muligheder,« siger Lars Fruergaard Jørgensen, koncerndirektør for strategi og virksomhedsudvikling i Novo Nordisk. Foto:

Novo Nordisk kigger også uden for egne rækker, når selskabet skal finde morgendagens lægemidler.

Det fortæller koncerndirektør for strategi og virksomhedsudvikling, Lars Fruergaard Jørgensen, på selskabets kapitalmarkedsdag.

Der indgås og kigges på samarbejder i en lang række former. Det gælder lige fra simple investeringer over forskningssamarbejder til indlicenseringer.

»Vi er også åbne over for opkøb. Vi har ikke gjort det i et stykke tid, og det er ikke sandsynligt, at vi gør det i den nære fremtid. Men vi er åbne over for muligheder,« siger Lars Fruergaard Jørgensen.

Novos nuværende samarbejder tæller blandt andet Emisphere og Merrion, der bidrager med formuleringsteknologi til udvikling af insulin og GLP-1 i pilleform. Novo samarbejder desuden med Carlsson inden for blødersygdomme samt med amerikanske Zymogenetics inden for antiinflammatoriske sygdomme.

Administrerende direktør Lars Rebien Sørensen bød velkommen ved kapitalmarkedsdagen til de omkring 200 investorer og analytikere.

»Målet med i dag er at beskrive og forhåbentlig bekræfte jer i, at Novo Nordisk er førende inden for diabetesområdet,« lød det fra Rebien Sørensen.

Her kan du følge Novo Nordisks kapitalmarkedsdag live.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen