Berlingske Business

Novo: Mere end fem år før Saxenda bliver blockbuster

Novo får godkendelse til at sælge fedmemedicin i Europa NovoNo
Der vil gå flere år, før Novo Nordisks fedmebehandlingsmiddel Saxenda bliver en blockbuster, hvilket betegner et medicinalprodukt med et årligt salg på over 1 mia. dollar. Produktet blev onsdag godkendt i Europa, efter at det tidligere har fået markedsføringstilladelse i USA. ARKIVFOTO Foto:

Der vil gå flere år, før Novo Nordisks fedmebehandlingsmiddel Saxenda bliver en blockbuster, hvilket betegner et medicinalprodukt med et årligt salg på over 1 mia. dollar. Produktet blev onsdag godkendt i Europa, efter at det tidligere har fået markedsføringstilladelse i USA.

Novo Nordisk holdt onsdag morgen en telekonference om den forestående lancering af Saxenda på det amerikanske marked, som her og nu betegnes som et lille, men voksende marked.

Arkivfoto

Den nuværende værdi det amerikanske marked for fedmebehandling estimerer Novo blot til 1 mia. kr., sammenlignet med diabetesmarkedet, der estimeres til 174 mia. kr., og selvom det er et marked, der skønnes vokse betydeligt de kommende år - ikke mindst som følge af de nye behandlingsmuligheder, så vil der formentlig gå en rum tid, før Saxenda runder milliarden i dollar - altså en blockbuster.

- Det bliver formentlig ikke på fem års sigt og så må vi se, hvordan tilskudsordningerne og markedspenetrationen dermed bliver, sagde Novo Nordisks finansdirektør, Jesper Brandgaard, på onsdagens telekonference.

Han fortalte også, at Novo Nordisk arbejder på at lancere Saxenda i USA så snart som muligt, og at koncernen er i færd med at opbygge et salgskorps inden for fedmebehandling. Fra start vil korpset omfatte 500 repræsentanter.


göran

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen