Berlingske Business

Novo-konkurrent skuffer med forventningerne

FRANCE-POLITICS-INDUSTRY
Eli Lilly venter at kunne nå en justeret indtjening per aktie på 3,10-3,20 dollar i indeværende år, hvor medianestimatet blandt analytikerne ifølge Bloomberg News var 3,36 dollar. Foto:

Medicinalselskabet Eli Lilly vil øge sit fokus på forskning og kommercielle aktiviteter, og selskabet er på vej mod ny vækst efter en periode med patentudløb.

Medicinalselskabet Eli Lilly vil øge sit fokus på forskning og kommercielle aktiviteter, og selskabet er på vej mod ny vækst efter en periode med patentudløb.

Sådan lyder det i en strategiopdatering fra selskabet, der blandt andet konkurrerer med danske Novo Nordisk på diabetesområdet.

Sammen med strategiplanerne melder Eli Lilly også forventninger til regnskabsåret 2015 ud, og her skuffer selskabet i forhold til, hvad markedet havde forventet.

Novo Nordisk lander på gigantisk overskud

Eli Lilly venter at kunne nå en justeret indtjening per aktie på 3,10-3,20 dollar i indeværende år, hvor medianestimatet blandt analytikerne ifølge Bloomberg News var 3,36 dollar.

Selskabet regner med, at omsætningen vil vokse med hjælp fra blandt andet nye produktlanceringer inden for diabetes, onkologi og immunologi, og derudover ser selskabet potentielle lanceringer inden for kardiovaskulære sygdomme, Alzheimers og smerteområdet.

Novo indgår partneraftale om ny insulinfabrik i Egypten

Regnskabet for 2014 offentliggøres den 30. januar, og her ventes den rapporterede indtjening at blive på 2,15-2,23 dollar per aktie, mens forventningen tidligere lød på 2,36-2,44 dollar per aktie.

Nedjusteringen skyldes omstruktureringsomkostninger i fjerde kvartal samt udgifter til udvikling. Den justerede indtjening per aktie ventes derimod fortsat at blive 2,72-2,80 dollar.

Eli Lilly-aktien falder med 2,6 pct. til 67,90 dollar i det amerikanske formarked.

Novo

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen