Berlingske Business

Novo-konkurrent byder 60 milliarder på amerikansk koncern

SANOFI-RESULTS/
Sanofi CEO, Olivier Brandicourt. Foto:

Det franske medicinalselskab Sanofi vil købe amerikanske Medivation, der udvikler kræftmedicin. Sanofi vil betale en samlet pris på 9,3 mia. dollar svarende til 61,2 mia. kr., skriver Bloomberg News.

Det officielle bud er kommet, fordi Medivation ikke har villet mødes det franske selskab, der tidligere på måneden erklærede sin interesse for der amerikanske selskab.

Buddet, der er på 52,50 dollar per aktie, repræsenterer en præmie på 50 pct. i forhold til gennemsnitskursen de seneste to måneder.

FRANCE-ECONOMY-PHARMACEUTICAL-INDUSTRY

Ifølge Bloomberg har Medivation på rygtebasis været kædet sammen med et frasalg de seneste uger.

Medivation har et middel på markedet, kaldet Xtandi, der er til behandling af prostatakræft. Derudover har selskabet, der har hovedsæde i San Francisco, to yderligere midler i klinisk udvikling.

Sanofi konkurrerer med Novo Nordisk inden for diabetesmedicin og har desuden et samarbejde med det danske biotekselskab Zealand Pharma.

FILE FRANCE ECONOMY SANOFI

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen