Berlingske Business

Novo: Kernekompetencer skal styrke førende position

novo
Novo Nordisk vil fortsat fokusere på at udnytte sine kernekompetencer til at styrke virksomhedens førende position inden for diabetes og vækstforstyrrelser Foto:

Der vil fortsat være fokus på udnyttelse af kernekompetencerne hos Novo Nordisk.

De skal styrke medicinalselskabets ledende position inden for diabetesbehandling. Det fremgår af en selskabsmeddelelse for Novo Nordisks kapitalmarkedsdag, der afholdes tirsdag i Bagsværd.

Magtfulde økonomer vil bekæmpe Novos skattefidus

- Novo Nordisk vil fortsat fokusere på at udnytte sine kernekompetencer til at styrke virksomhedens førende position inden for diabetes og vækstforstyrrelser, forfølge lederskab indenfor hæmofili og etablere en tilstedeværelse indenfor fedme og inflammation, skriver medicinalselskabet i meddelelsen.

På kapitalmarkedsdagen vil der ved præsentationen af koncernens forretningsresultater være fokus på diabetesbehandling, som vil omfatte en gennemgang af diabetesmarkedets dynamikker og resultater for Novo Nordisks vigtigste produkter inklusive Tresiba.

- Programmet vil desuden omfatte en gennemgang af de kommercielle strategier og prioriteringer i det amerikanske marked og de nye vækstmarkeder, skriver Novo Nordisk.

Under programpunktet forskningsstrategi og udviklingsprojekter inden for diabetes vil Novo Nordisk blandt andet komme ind på påbegyndelse af nye studier til yderligere vurdering af hypoglykæmi-fordelene ved behandling med Tresiba.

29BBMnovo.jpg

I forhold til mulighederne for liraglutid 3 mg inden for fedmebehandling venter Novo Nordisk fortsat at indsende registreringsansøgning til behandling af fedme i USA og EU omkring årsskiftet.

- I dag vil Novo Nordisk præsentere data, der viser den stigende forekomst af fedme og de dermed forbundne omkostninger for samfundet, samt de vigtigste resultater fra fase 3a-udviklingsprogrammet SCALE med liraglutid 3 mg til behandling af fedme. Der vil desuden blive givet en gennemgang af de overordnede linjer i kommercialiseringsstrategien for dette område, lyder det fra Novo Nordisk.

Jakob Riis Novo Nordisk



Foto: Torben Christensen

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen