Berlingske Business

Novo indgår forlig i amerikansk sag om ulovlig markedsføring

Novo Nordisk
Arkivfoto. Novo Nordisk har indgået forlig med det amerikanske justitsministerium i en sag om ulovlig markedsføringspraksis. Foto:

Novo Nordisk har indgået forlig med det amerikanske justitsministerium i en sag om ulovlig markedsføringspraksis, skriver Bloomberg News.

Det amerikanske justitsministerium indledte undersøgelsen i 2011 på baggrund af en whistleblower-sag, der hævdede, at Novo siden 2006 havde medvirket til ulovlige markedsføringsaktiviteter.

Beskyldningerne mod Novo omfattede både returkommission, og at Novo skulle have ladet salgspersonale optræde som undervisere af sundhedspersonale.

»Vi har indgået en aftale om rammerne for et forlig i forhold til visse krav rejst som følge af undersøgelsen«, oplyser Ken Inchausti, der er talsmand for Novo i USA, til Bloomberg News.

Processen er imidlertid ikke afsluttet, og Ken Inchausti ønsker ikke at komme med yderligere detaljer om forliget.

06BUSNovo-Nordisk-113939.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen