Berlingske Business

Novo har igen succes i fase 3-studie med Semaglutid

no
Arkivfoto. Foto:

Novo Nordisk kan atter berette om en succes i et fase 3-studie med diabetesmidlet Semaglutid.

GLP-1-analogen, der skal tages en gang ugentligt, har således vist bedre effekt end diabetespillen Januvia fra Merck.

- Vi er rigtig glade for resultaterne fra SUSTAIN 2, som viste, at Semaglutid givet som én ugentlig injektion gav bedre effekt med hensyn til blodsukkerregulering og vægttab sammenlignet med 100 milligram Sitagliptin (Januvia, red.), siger Mads Krogsgaard Thomsen, koncerndirektør for forskning og udvikling i Novo Nordisk ifølge en meddelelse.

Novo-direktør er på vej ind i Carlsbergs bestyrelse

Data fra studiet viser, at Semaglutide i doser på 0,5 mg og 1,0 mg ved injektion én gang om ugen er statistisk signifikant bedre til at reducere langtidsblodsukkeret (HbA1c) i forhold til verdens bedst sælgende diabetespille Januvia.

novo insulin

Semaglutide 0,5 mg og 1,0 mg reducerede langtidsblodsukkeret med henholdsvis 1,3 pct.point og 1,6 pct.point mod en reduktion på 0,5 pct.point for Januvua i en dosis på 100 milligram dagligt. Patienternes udgangspunkt var et langtidsblodsukker på 8,1 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen