Berlingske Business

Novo-håbet Tresiba er nu ude i 39 lande

Tresiba
Overskrift
Tresiba er et forholdsvist nyt produkt, og derfor er det ifølge selskabets årsregnskab for 2015 endnu kun blevet lanceret i 39 lande. Foto:
 

Novo har lanceret det langtidsvirkende insulin Tresiba i en hel del lande, og udrulningen fortsætter.

København: Det går den rigtige vej for et af Novo Nordisks store guldæg, det langtidsvirkende insulinpræparat Tresiba.

Insulinproduktet har den fordel frem for mange af konkurrenterne, at man kun behøver at tage én daglig dosis, hvilket gør hverdagen lettere for personer med diabetes.

Novo

Tresiba er et forholdsvist nyt produkt, og derfor er det ifølge selskabets årsregnskab for 2015 endnu kun blevet lanceret i 39 lande.

Vigtigst var det, at man i fjerde kvartal rullede præparatet ud på det lukrative amerikanske marked, hvor man ligger i hård konkurrence med franske Sanofi.

De konkrete salgstal for Tresiba fremgår ikke af årsregnskabet, hvor Novo blot konstaterer, at den såkaldte nye generation af insulinprodukter - som også omfatter Ryzodeg og Xultophy - genererede en nettoomsætning på 1,4 milliarder kroner.

Lars Rebien Sørensen, CEO på Novo, kåret til verdens bedste t

Det svarer til en vækst på 119 procent sammenlignet med året før, men det er kun 1,3 procent af årets samlede salg på knap 108 milliarder kroner.

Novo Nordisks bestsellere i 2015 var insulinprodukterne Novorapid og Levemir samt type 2-diabetes-medicinen Victoza i den rækkefølge.

Den danske medicinalvirksomhed oplyser i øvrigt i regnskabet, at man har øget sin andel på verdensmarkedet for diabetesbehandling fra 27 procent til 28 procent.

til bm f Bylinefoto2011

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen