Berlingske Business

Novo går på rov hos rival: Klar med ny chef i Kina

Novo Nordisk
Novo Nordisk har udpeget en ny direktør for sin kinesiske forretning. Foto:

Novo Nordisk har ledt efter en ny chef for det kinesiske marked, siden Camilla Sylvest i efteråret 2017 vendte hjem til Danmark til en plads i Novos koncernledelse. Jagten på en ny Kina-direktør er nu slut for Novo, som har ansat Christine Zhou Xia Ping, der er hentet hos rivalen Eli Lilly.

Efter flere måneders søgen har Novo nu fundet en afløser for Camilla Sylvest, der i efteråret 2017 forlod sin post som øverste ansvarlig for Novos kinesiske forretning og i stedet trådte ind i den danske diabeteskæmpes koncernledelse.

Afløseren for Camilla Sylvest bliver Christine Zhou Xia Ping, som i mere end 20 år har været ansat hos Novos amerikanske rival Eli Lilly.

BM

Novo bekræfter over for Berlingske Business ansættelsen af Christine Zhou Xia Ping og oplyser, at hun tiltræder i stillingen som selskabets chef i Kina den 15. april.

Christine Zhou Xia Ping har over årene bestridt en række ledende stillinger hos Eli Lilly i USA og Asien.

Kina fylder i dag omkring 10 procent i Novos samlede forretning, men er et marked med meget store muligheder. Det skyldes ikke mindst, at landet har omkring 114 millioner mennesker med diabetes, hvoraf kun omkring 10 procent er i god kontrol med deres sygdom.

15BUS20170810-123749-4BM-13.jpg

Stigende velstand i Kina betyder, at en større del af befolkningen vil få råd til både dyrere og nyere produkter, hvilket vil komme Novo til gode.

Novo Nordisk fik i september 2017 godkendt sit store insulin-håb Tresiba på det kinesiske marked. Få måneder forinden fik Novo sin supersællert Victoza optaget på den kinesiske regerings nationale liste over lægemidler, der kan få tilskud fra det offentlige.

Ifølge Novos seneste regnskab sidder den danske diabeteskæmpe på 58 pct. af det samlede insulinmarked i Kina.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen