Berlingske Business

Novo går en gylden fremtid imøde med nye tabletter

novo
Arkivfoto. Foto:

I Novo Nordisks laboratorier satser man milliarder på at udvikle medicin i tabletform, der skal sikre langsigtet vækst og entre på nye markeder.

- Der er ingen tvivl om, at hvis vi kan tøjle et biologisk lægemiddel i tabletform, så åbner det kæmpe perspektiver, siger Mads Krogsgaard Thomsen, koncerndirektør med ansvar for forskning og udvikling i Novo Nordisk, til Børsen.

Det skriver Børsen.

Novo Nordisk: Ny fabrik til 1, 5 milliarder skal holde på medar

Diabetesgigantens største marked er USA, hvor selskabet henter næsten halvdelen af sit salg og over en tredjedel af væksten. På nuværende tidspunkt kan Novo Nordisks produkter sikre vækst på 10 pct. årligt de næste 10 år, hvilket vil generere et salg på over 200 mia. kr.

Novo Nordisks lægemiddel Victoza er blevet fremstillet i tabletform, og har været selskabets vækstkatalysator de seneste tre til fire år, og der hersker derfor ingen tvivl om hos selskabet, at tabletter er fremtidens fortrukne alternativ til de velkendte injicerbare løsninger.

DADES ejendomsportefølje

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen