Berlingske Business

Novo-fondens investeringsselskab skifter navn for at undgå forvirring

novo holding

Der skal et nyt navn på investeringsselskabet bag Novo Nordisk, Novozymes og andre selskaber i samme familie.

Novo A/S skifter navn til Novo Holdings A/S, eller i daglig tale bare Novo Holdings. Det sker for at undgå navneforvirring med andre Novo-selskaber og for at "bedre reflektere selskabets rolle".

Det fortæller selskabet, der er ejet af Novo Nordisk Fonden, i en pressemeddelelse fredag, hvor der også tilføjes en engelsk undertitel: "investors in life science", hvilket omtrent kan oversættes til "investorer i sundhedssektoren".

Novo Holdings har ejerandele i flere end 80 selskaber i sektoren, hvoraf de mest kendte beholdninger er 25,5 pct. af Novo Nordisk og 25,5 pct. af Novozymes. Men også børsnoterede selskaber som NNIT, Veloxis og FLSmidth har Novo-fondens selskab ejerandele i.

09BUSLars-Fruergaard-Joer#2.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen