Berlingske Business

Novo får godkendt kombinationsprodukt i Canada

Novo Nordisk præsenterer årsregnskab torsdag
Novo Nordisk har fået en godkendelse fra de canadiske sundhedsmyndigheder til at kunne markedsføre sit kombinationsprodukt Xultophy til voksne med type 2-diabetes. (Foto: Linda Kastrup/Scanpix 2018) Foto:

Novo Nordisk har fået en godkendelse fra de canadiske sundhedsmyndigheder til at kunne markedsføre sit kombinationsprodukt Xultophy til voksne med type 2-diabetes.

Det fremgår af en meddelelse fra den danske medicinalvirksomhed.

Xultophy, der indeholder Victoza og Tresiba, hjælper først og fremmest type 2-diabetikere med bedre at kontrollere deres blodsukker.

Herudover har studier vist, at kombinationsproduktet også har vist tegn på en ekstra fordel i form af en lavere risiko for for lavt blodsukker - kendt som hypoglykæmi - og potentielt vægttab sammenlignet med andre metoder inden for insulinintensivering.

Novo Nordisk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen