Berlingske Business

Novo-chef forudser to års vækstpause

Mads
Koncerndirektør i Novo Nordisk, Mads Krogsgaard Thomsen. Foto:

Novo Nordisk er presset på væksten helt frem til 2019, men derefter vil selskabet igen levere tocifrede vækstrater.

Koncerndirektør Mads Krogsgaard Thomsen, der har ansvaret for forskning og udvikling i Novo Nordisk siger til avisen, at det kan blive svært også i 2018, men så er han positiv.

Det skriver Børsen.

»Men derfra siger vores modeller os, at det er muligt (at opnå 10 pct. vækst, red.) ved god eksekvering og med otte kategoriførende produkter at komme tilbage vækstmæssigt.«

PHARMACEUTICALS-PRICES/

Om 2018 også bliver et år med vækstmæssig afmatning afgøres, når Novo Nordisk forhandler med de amerikanske sygekasser i løbet af sommeren næste år, vurderer avisen.

Novo Nordisk venter i år en vækst på 5-7 pct. i lokal valuta.

Novo Nordisk har ifølge Børsen allerede meldt, at selskabet svækkes vækstmæssigt næste år, når en prisnedgang på 2-6 pct. på det amerikanske marked rammer koncernen.

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen