Berlingske Business

Novo-chef: Digital revolution truer ikke forretningsmodellen

. Internationale teknologiselskaber har kastet sig over medicinalindustrien med nye digitale løsninger, som potentielt kan sætte globale medicinalselskabers traditionelle forretningsmodeller under pres. Dog ser Novo Nordisks topchef ikke den teknologiske udvikling som en "total game changer".

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

- Jeg tror på, at digitale løsninger kan gøre rigtig meget for patienten og for lægen, og at det kan skabe en loyalitet over for vores produkter. Jeg tror ikke på, at det bliver noget, der totalt kommer til at revolutionere den verden, vi opererer i, siger Lars Fruergaard Jørgensen, administrerende direktør i Novo Nordisk, til Jyllands-Posten Erhverv.

Det gør han ikke af to årsager. For det første peger han på, at der er nogle, der skal betale for det. For det andet er mange patienter med type 2-diabetes, som er Novo Nordisks hovedområde, ikke interesserede i at blive set som værende kronisk syge.

Hos Novo Nordisk holder man dog alligevel øje med den teknologiske udvikling. Selskabet har blandt andet investeret i den såkaldte pen-teknologi, der bliver testet på hundredvis af patienter i et pilotprojekt.

- Når man beskæftiger sig med digitalisering og intelligente penne, har man mulighed for at påvirke patientens adfærd. Når du sælger medicin til patienter med diabetes eller fedme, er adfærden hos dem ret vigtig, siger direktøren til avisen.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen