Berlingske Business
16:58Volkswagen-aktien falder efter regnskab

Novo bruger 140 mio. kr. på tv-reklamer i USA på en måned

Novo Novo Nordisk Bekymrede investorer: Ærkerivalen Sanofi kan
Foto:

I august fik Novo Nordisks GLP-1-analog Victoza udvidet sin indlægsseddel med data for, at midlet reducerer risikoen for hjerte-kar-sygdomme.

Det har nu fået medicinalkoncernen til at skrue op for virksomhedens forbrug af tv-reklamer i USA.

Det skriver Børsen.

I den seneste måned brugte Novo 140 mio. kr. på tv-reklamer for Victoza, hvilket gør Novo til det selskab, der har det tredjestørste reklameforbrug blandt medicinalvirksomheder i USA.

06BUSPix-Lars-Fruergaard-Jo.jpg

Novo Nordisk bekræfter overfor Børsen, at kampagnen løber hen over skærmen for at gøre opmærksom på Victozas evne til at reducere risikoen for hjertekarsygdomme, men vil ikke kommentere budgettet på reklamerne yderligere.

- Vi har i det seneste år haft fokus på at reducere vores omkostninger netop for at frigøre midler til salgsfremmende initiativer, hvilket dette er et godt eksempel på, skriver Novo Nordisks presseafdeling til Børsen.

Forøgelsen af reklamekronerne på 175 pct. i oktober har båret frugt for Novo Nordisk, da lægemidlet har øget andelen af de nye receptudskrivninger i USA, skriver avisen.

/ritzau/FINANS

BOSNIA-SNAPCHAT/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen