Berlingske Business

Novo-bossen tilfreds med resultater og glad for studier

Novo Nordisk
Topchef for Novo Nordisk Lars Rebien Sørensen er både tilfreds med årets første kvartal, men også med, at studier i den seneste tid har vist positive resultater med selskabets produkter. (Foto: Linda Kastrup/Scanpix 2016) Foto:

Topchef for Novo Nordisk Lars Rebien Sørensen er både tilfreds med årets første kvartal, men også med, at studier i den seneste tid har vist positive resultater med selskabets produkter.

»Vi er tilfredse med de resultater, vi har opnået i første kvartal af 2016, hvor både Victoza og Tresiba udviste betydelig vækst. Vi er også meget glade for de positive resultater af Switch-, Leader- og Sustain-studierne, som yderligere styrker den kliniske profil for Tresiba, Victoza og Semaglutid,« siger Lars Rebien Sørensen i regnskabet for første kvartal 2016.

Novo


Så sent som torsdag kom det frem, at selskabets nye langtidsvirkende GLP-1-analog, Semaglutid, i det seneste Sustain-studie har vist sig at reducere risikoen for hjerte-kar-tilfælde. Novo fortalte i den forbindelse, at det vil forberede godkendelsesansøgninger til i både USA og Europa.

Novo Nordisk

I mio. kr.1. kvt. 20161. kvt. 2015Ændr.
i pct.
Omsætning27.21225.2008%
Driftsresultat12.30913.857-11%
Nettoresultat9.4559.876-4%
Egenkapital37.28432.10816%
Antal ansatte41.57139.0626%
Overskudsgrad45,2 pct.55 pct.

Hvad angår salget af diabetesmidlerne Victoza og Tresiba udviklede de sig dog en smule dårligere end analytikernes forventninger i første kvartal, fremgår det af regnskabet.

Salgsvækst øger Novos overskud med otte milliarder Nyt forsøg


Salget af GLP-1-analogen Victoza steg til 4591 mio. kr. mod ventet 4669 mio. kr. blandt analytikerne ifølge Ritzau Estimates og 3957 mio. kr. i første kvartal sidste år.
Salget af Novos nye langtidsvirkende insulin, Tresiba, udgjorde 545 mio. kr. mod ventet 607 mio. kr. blandt analytikerne.

Guldæg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen