Berlingske Business

Novo: Ærkerival melder om stigende priser

til bm business / BNY f Beijing - Kina
Foto:

Amerikanske Eli Lilly, der er en stor konkurrent til Novo Nordisk på insulinmarkedet, har nydt godt af stigende priser på det amerikanske marked.

Det fremgår af regnskabet for første kvartal, der viser et lidt større salg af Eli Lillys bedst sælgende insulin, Humalog, end ventet af analytikerne.

Omsætningen af Humalog steg med 5 pct. til 684 mio. dollar på verdensplan, mens analytikerforventningerne var på 676 mio. dollar, ifølge Bloomberg News.

Mælk

 

I USA steg salget af Humalog, der konkurrerer med Novos Novolog, med 12 pct. til 420,6 mio. dollar drevet af, hvad Lilly betegner som engrosleddets indkøbsmønstre og højere priser.

Uden for USA faldt salget af Humalog med 4 pct. opgjort i dollar. Årsagen var valutamodvind, der kun delvist blev opvejet af stigende volumener.

Salget af Eli Lillys humane insulin, Humulin, var stort set uændret i første kvartal, hvor det landede på 315,7 mio. dollar.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen