Berlingske Business

Novartis skuffer på toplinjen - indtjeningen rammer plet

Novartis
Det schweiziske medicinalselskab Novartis haltede lidt efter forventningerne til omsætningen, men bundlinjen endte alligevel med en lille artig overraskelse til investorerne. (File photo. To match Exclusive NOVARTIS-TURKEY/ REUTERS) Foto:

Det schweiziske medicinalselskab Novartis haltede lidt efter forventningerne til omsætningen, men bundlinjen endte alligevel med en lille artig overraskelse til investorerne.

Omsætningen udgjorde 11,6 mia. dollar i kvartalet mod ventet 11,8 mia. dollar, ifølge Bloomberg News.

Målt på det justerede resultat per aktie nåede Novartis et overskud på 1,17 dollar, hvilket var 2 cent mere end analytikerne havde sat næsen op efter.

NOVARTIS-RESULTS/

Også målt på driftsresultatet i kerneforretningen var indtjeningen bedre end ventet. Her bogførte Novartis et overskud på knap 3,26 mia. dollar mod ventet 3,15 mia. dollar ifølge Bloomberg.

04BUS72305755.jpg

Forventningerne til hele 2016 om en omsætning og et driftsresultat i kerneforretningen på linje med sidste år fastholdes.

NOVARTIS-RESULTS/

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen