Berlingske Business

Nordea spår Novo-aktien en god dag

asdfasdf
Novo Nordisk har leveret et regnskab, hvor de overrasker positivt på stort set alle parametre, mener Nordea. Foto:

Novo Nordisk-aktien bør gå en god dag i møde torsdag efter endnu et flot kvartalsregnskab fra den danske medicinalgigant.

Det er i hvert fald forventningen hos Nordea oven på regnskabet.

Bankens aktierådgivere roser regnskabet, der blandt andet indeholdt en opjustering af Novos prognose for 2013.

- Novo Nordisk slår forventningerne på stort set alle områder. Salget af Victoza er lidt under forventningerne, men intet, der ændrer på et rigtigt godt regnskab. Vi forventer, at estimaterne skal lidt op efter regnskabet, hvilket vil være understøttende for aktiekursen, skriver Nordea og fortsætter:

- Desuden hæfter vi os ved, at selskabet er parat til at starte hjerte-kar-studie med Tresiba, der ikke blev godkendt i USA, inden nytår, hvilket også hilses velkommen.

Nordea havde inden regnskabet anbefalingen "stærkt køb" og kursmålet 1240 kr. for Novo-aktien, der onsdag lukkede i kurs 961,50.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen